donderdag 10 mei 2012

Naar het theater van de natuur: de Floriade

Het is donderdag 10 mei 2012, het 95-ste geboortejaar van mijn vader. Hij overleed vijf jaar geleden, bijna negentig jaar oud. Ik besluit mijzelf te trakteren op een uitje via het spoor, ook al druilt het van de regen. Via Skype reikte goede vriendin Betty uit Huizen (NH) mij dit lumineuze idee aan: naar de 6e Floriade in Venlo.


... Ja, ja, eerste klas ...

... naar Noord-Limburg ...
Mijn NS-keuzedagkaartje dreigt te verlopen, dat zou ik zonde vinden. Op de radio luister ik naar het weerbericht: donder, bliksem, hagel en regenbuien. Vooral in het zuidoosten van ons land. Wel 25 graden, een stuk warmer dan aan de kust. Doen of niet doen? De twijfel houdt mij even in zijn greep. "Kijk maar even op de weerradar", zegt Erna. Dat doe ik nooit, ik besluit gewoon te gaan. Omdat ik lopend naar station Heiloo ga, mag ik mijzelf tussen de rails verwennen. Voor de bijna drie uur durende treinreis kies ik een eersteklas verblijf. Mp3 mee, boek mee, geen gezeur om mij heen, stilte-coupé of geen stilte-coupé. Nog nooit in de eerste klas gereisd, echt niet, en nu op mijn oude(re) dag toch eens ervaren hoe dat bevalt …
Van 5 april t/m 7 oktober 2012: 6e Floriade (66 ha)
Wereldtuinbouwexpo met meer dan honderd deelnemers
Over de honderd tuinen en paviljoens met unieke bloemen en planten van over de hele wereld
Eens in de tien jaar
VILLA FLORA, 'groenste kantoor van Nederland'




... Ander keertje ...


... Met de shuttle-bus gearriveerd ... 

... Voorspelling: hagel en regenbuien ...

... Mooi (weer) niet ...
... Entree ...



... en Zuid-Limburg dan? ...


... gebroerders Schleck ...


... en nu ...

... naar ...

... Venlo's centrum ...


... dat zit wel snor ...


... eerste klas naar huis ...


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja, best wel een lap grond, liefst 66 ha, zeg maar 0ngeveer 135 voetbalvelden. Ik heb er dan ook aardig wat km's getraind (en wel veel, heus niet alles gezien). 't Was mij de moeite waard.
      Wie weet over tien jaar, Floriade in Groningen, bij jullie op het erf. Met veel aandacht voor quilts, boten en eh ... waterlelies of zo!

      Verwijderen