dinsdag 27 maart 2012

Tribunaal aan het werk




De Klachtencommissie Castricum heeft zich kunnen vermaken met een lastige, dwarsliggende inwoner van Limmen. Twee dames en twee heren, waarvan één dame als secretariële ondersteuner van de commissie, beleefden een vraag- en antwoordspel met een gepassioneerde belanghebbende inzake clustergekloot. Deze belanghebbende blijkt de hoofdprijs gewonnen te hebben. Van duizend aan te leggen clusterplaatsen in heel Castricum is de aanleg op zegge en schrijve één plek misgegaan. Bij hem voor de deur. Ja ja.

De tegenspelers van de enkelvoudige Limmenaar kwamen met hun vieren opdraven. Uiteindelijk bestond het verweerschrift van de gemeente Castricum uit vier A-4'tjes, laten we dus zeggen een kantje de man.
Noemde ik eerder het duo burgemeester en wethouder al 'helden op kousenvoeten', als je met z'n vieren komt, maak je volstrekt duidelijk dat je met een vorstelijk zwaktebod bezig bent. Dan maak je volstrekt duidelijk dat Castricum een 'bananengemeente' is met een boevenbende aan het hoofd.
De vier helden zijn burgemeester Mans, wethouder Meijer, adjudant Markowski en korporaal Baauw. Het kwartet sloot de gelederen in een voortgaande litanie aan onzorgvuldigheden, onjuistheden en onwaarheden. En dat onder leiding van de eerste burger die jou als een van 35.000 toch vertrouwen zou moeten schenken. In genen dele, de gemeente Castricum klooit in deze maar wat aan en blijft maar vasthouden aan de foutieve en dus illegale uitvoering van het DEFINITIEVE BESLUIT CLUSTERPLAATSEN (dd. 24 mei 2011).

Het Tribunaal kan aan het werk. Ik ben benieuwd. Naar het verslag, maar vooral naar de uitkomst. Binnen enkele weken mag ik de uitspraak verwachten. De commissieleden waren niet duidelijker in de formulering van de door hun benodigde tijdsduur. Gelden daar niet ook spelregels voor? Ach ...

We zullen zien. Voor mij is slechts één oplossing mogelijk: juiste en dus legale uitvoering van het DEFINITIEVE BESLUIT dat ik hiervoor en eigenlijk steeds heb genoemd. Of de wat mij betreft weinig gezag meer hebbende bestuurders hiertoe bereid zijn? Geen idee. Ik verwacht het niet, en dan blijft dus over: óp naar de Nationale Ombudsman en/of Raad van State. En/of anders elders ...

Het proces hedenavond duurde precies een uurtje, daar was geen koffie(tijd) bij inbegrepen. Er werd verslag gemaakt (ik ben benieuwd), er werden geluidsopnamen gemaakt, er werden echter geen foto's gemaakt (ik heb dat wel verzocht, maar toen werd er gelachen en richting wethouder gekeken).
EIGENLIJK ZOU IK OOK NIET OVER KLEURENPLAATJES VAN HET KWARTET WILLEN BESCHIKKEN!
Ik zie het al voor me: "Mag ik van jou de roverhoofdman uit de serie Incapabele bestuurders met aanhang?
Alsjeblieft, weg met die boenders, met de vuilnisbakken mee naar de andere kant, naar de overkant!!!



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten