woensdag 14 augustus 2013

Onze kop op Egmond


Meestal staat Egmond één keer per jaar op z'n kop. Op woensdag 14 augustus 2013 was dat festijn net achter de rug. Voor ons een mooi moment om samen onze kop eens op Egmond te tonen. Boften wij even. Het was stralend weer en de Koffiemolen stond met open terras klaar om ons te ontvangen. Een kop thee en een biertje met schuimkop gaan er altijd wel in. Als er dan ook nog eens drie fietsfanatieke dames uit het Limburgse zuiden pal naast ons hun gezicht laten zien, zit de sfeer er meteen in. 'Drie Maestrichter Staers' nota bene, fiets-sters oftewel fiets-sterren. Echte vriendinnen van en op de fiets. Zij kwamen al voor het derde achtereenvolgende jaar naar Alkmaarse dreven om op hun tweewielers, waaronder een tandem omdat een hunner de arm in het gips droeg, ons in hun ogen prachtige achterland te verkennen. Ook al vinden wij op onze beurt hun zuidelijk golvende heuvelland zeer de moeite waard, we konden hen in hun positieve opvatting over onze woonomgeving moeilijk tegenspreken.
Het enige waarin zij mij tevergeefs trachtten te overreden: het dragen van een helm en fietshandschoentjes. Onbegonnen werk, Erna bevestigde het en zij hadden het gauw genoeg door. Ik ben er niet mee geboren, dus waarom zou ik er op mijn oude dag eentje opzetten? Alhoewel ... die helmen worden wel steeds mooier, lichter, kleurrijker. En je kunt ze bovendien met een 'wieltje' op maat stellen. Da's wel handig voor mijn grote kop, maar ook in Egmond toch niet op mijn kop!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten