dinsdag 20 augustus 2013

Indonesische duinfietser

Maandag 19 augustus 2013: niet zo maar een maandag. 's Morgens regent het pijpenstelen, tegen het middaguur breekt de zon door. Dat kan ook niet anders, want ik krijg bezoek, hoogwaardig bezoek. Old pal Reggy uit Hilversum, voorheen Nieuw-Loosdrecht, komt mij na ruim een halve eeuw weer eens opzoeken. Hij pensionado, ik pensionado. We kunnen dus even de tijd nemen om wat nostalgie door te wandelen. In de tuin van 'Het Ruiterhuys' aan de Bakkumse Heereweg genieten wij een spiegeleitje. De goeie, ouwe tijd, ónze goeie ouwe tijd. Jeugdvrienden met passie voor blondines en aanleg voor een potje voetbal.

Straks reist Reggy met zijn Noor naar Indonesië, terwijl ongeveer tezelfdertijd mijn Erna en ik naar de Azoren trekken. In gedachten zal ik mijn oude makker volgen naar de begraafplaats van zijn ouders, aan wie ik zulke goede, gastvrije herinneringen heb. Te hunner nagedachtenis plaats ik hieronder de link naar mijn 'Indonesisch duinfietsavontuur' in de becak, die ik enkele jaren geleden rechtstreeks uit Java, Indonesië verwierf en waarmee ik vele oudere jongeren en jongere ouderen een vrolijk fietstochtje door het Noord-Hollands duinreservaat bezorgde.
  

Mijn goede herinneringen worden overigens ondersteund door het geweldige duo Bobby & Reggy, dat onder de noemer 'Into Rock' niet schroomt om 'gouwe ouwen' tevoorschijn te toveren. Ik noem met name hun vertolking 'Buona sera', waarvan naar ik dacht het origineel mijn eerste singeltje van Louis Prima betrof. Ik kan het natuurlijk mis hebben - wham pa beloeba, tutti frutti - maar luister in ieder geval naar het voornoemde duo via www.bobbyenreggy.nl of https://www.youtube.com/watch?v=W54iTLM91E8 en geniet!


Buona sera, signorina; come on, pretty baby!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten