donderdag 28 maart 2013

Au, au, zo'n 1 april-grap doet heel veel pijn!

Scroll onderstaand verhaal helemaal naar onderen. Aan het eind volgt de boeiende, maar

ontluisterende dialoog tussen de redactie van een 'kleingeestige' digitale krant en een

degelijke meeschrijver, die op basis van een 1 april-grap in de ban wordt gedaan. De e-mail-

dialoog is een 'ontluisterende polemiek'.

* * * * * * * * * * * * * * * * *

Bericht op www.castricumdichtbij.nl:

Speciale signeersessie met wethouder Bert Meijer

CASTRICUM – Op Tweede Paasdag houdt wethouder Bert Meijer een bijzondere zitting om het boek ‘MoeilijkeMan vs. MeijerMans’ onder de aandacht te brengen. Het boek gaat over zijn bestuurlijke handelwijze bij de aanleg van clusterplaatsen ten behoeve van de zijbelader. De sessie is in de hal van het gemeentehuis. De publieksingang is ‘s maandags vanaf 13.00 uur geopend. Wethouder Meijer signeert gratis vijftig exemplaren.
‘MoeilijkeMan vs. Meijermans’ – uitgekomen in de recente boekenweek van 2013 – is een politieke thriller, die veel belangstelling trekt. Dit blijkt uit diverse bestellingen, die bij de uitgever zijn geplaatst. Het verhaal speelt zich af in een doolhof van clustergekloot, dat zijn weerga niet kent. Wethouder Meijer voert samen met burgemeester Mans een verwoede strijd om de ‘Moeilijke Man’ het hoofd te bieden. Waar de bestuurders een verzamelplaats van kliko’s voor diens deur willen aanleggen, doet de ‘Moeilijke Man’ een beroep op de Klachtencommissie van de gemeente Castricum. Dit ‘tribunaal’ van vier rechtsdeskundigen wordt geconfronteerd met een hoog oplopend geschil tussen één inwoner van de gemeente en liefst vier gemeentelijke vertegenwoordigers daartegenover. Het kwartet bestaat uit de burgemeester, de wethouder en twee ambtenaren. Het is dus eigenlijk een ongelijke strijd.
“Wij hebben er alles aan gedaan om dit proces in goede banen te leiden”, aldus Bert Meijer. Dat hij her en der steken heeft laten vallen, is een conclusie die de klachtencommissie zal moeten trekken. Hoewel wethouder Meijer niet schuwt om voor het publicitaire voetlicht te treden, maant hij de Moeilijke Man om gemaakte foto’s van zijn persoon-in-functie te verwijderen. Op zijn veel gelezen en minder geprezen CKenG-blog maakt hij aan de clustergeschiedenis geen woord vuil, terwijl hij zich bij behaalde successen toch graag glunderend op de voorgrond vertoont.
“Het moet anders”, concludeert de wethouder, die transparantie hoog in het vaandel draagt. “Ik wil de Castricumse burgers laten weten hoe een en ander rondom dit clustergehannes is verlopen. Daarom offer ik een deel van mijn vrije Tweede Paasdag op om dit verzorgde, goed geschreven, leesbare boek voorzien van mijn handtekening aan geïnteresseerden te doen toekomen”.

Het bovenstaande artikel is geplaatst in de 'digitale krant' Castricumdichtbij.nl. De redactie had kennelijk geen flauw vermoeden dat het wel eens om een 1 april-grap zou kunnen gaan. De lokale/regionale kranten hadden het boek 'MoeilijkeMan vs. MeijerMans' in serieuze zin in hun kolommen opgenomen:


De 'meeschrijf-redacteur' van www.castricumdichtbij.nl bleef konsekwent en nodigde de wethouder E. F. G. Meijer van Castricum dan ook via een persoonlijke mail uit voor de signeersessie (mail-adres wethouder via zijn CKenG-webblog), natuurlijk onder het pseudoniem van zijn 'alter ego Leumas' om de 1 april-grap zo serieus mogelijk uit de inkt te laten komen:

E-mail from: pierre.leumas@live.nl
To: e.meijer@hccnet.nl
Subject: Uitnodiging
Date: Sat, 30 Mar 2013 08:46:42 +0100
Geachte heer Meijer,

Langs deze weg nodigen wij u namens CastricumDichtbij.nl van harte uit voor de signeerbijeenkomst op maandag Tweede Paasdag a.s. Wij verwachten u rond 13.00 uur bij de entree van het gemeentehuis Castricum, ingang Soomerwegh, alwaar wij u welkom zullen heten.

U wordt niet alleen verzocht de eerste vijftig exemplaren van het boek 'MoeilijkeMan vs. MeijerMans' gesigneerd aan belangstellenden te overhandigen, wij willen ook graag het eerste exemplaar door de auteur aan u zelf laten overhandigen.
Wij verwachten - gelet op het aantal bij ons aangemelde liefhebbers - dat u ongeveer een uur in de hal van het gemeentehuis aanwezig zult zijn. Wij hopen uw vrije Paasmaandag hiermee niet al te zeer te verstoren.

Om de signeersessie in goede banen te leiden hebben wij Desa Security uit Heerhugowaard ingeschakeld. Dit beveiligingsbedrijf zal voor een ordelijk verloop zorg dragen.

In afwachting van uw komst,
met vriendelijke groet,

P. Leumas
redactie CastricumDichtbij.nl

NB. Wij gaan ervan uit dat u het kunt billijken dat de kosten voor het inhuren van een beveiligingsbedrijf gezamenlijk gedeeld worden tussen gemeente Castricum en CastricumDichtbij


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
De redactie van Castricumdichtbij.nl tipt de bezoekers van haar website nadrukkelijk:

Paastip: Signeersessie van wethouder Meijer

1 / 1
zoom out
CASTRICUM - Nog geen plannen op Tweede Paasdag? We hebben een leuke tip voor je. Wethouder Meijer signeert maandag namelijk het boek 'MoeilijkeMan vs. MeijerMans' in de hal van het gemeentehuis.
Meijer signeert vanaf 13.00 gratis 50 exemplaren. Het boek gaat over zijn bestuurlijke handelwijze bij de aanleg van clusterplaatsen ten behoeve van de zijbelader.

Ga je er ook heen? Upload je foto's en verslag op dichtbij.nl.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Omdat diezelfde redactie van Castricumdichtbij.nl haar 'meeschrijver/redacteur' hier nadrukkelijk om verzoekt, plaatst deze meeschrijver zijn (fictieve) verslag van de bijeenkomst - die op 1 april dus never nooit heeft plaatsgevonden - op de site. Aan het aanvullende verzoek van de redactie om een foto toe te voegen, kan de 'meeschrijf-redacteur' door de omstandigheden gedwongen tot zijn spijt niet beantwoorden:

Enorme toeloop bij signeersessie met wethouder
CASTRICUM - De signeersessie met wethouder Bert Meijer van het boek ‘MoeilijkeMan vs. MeijerMans’ heeft op Tweede Paasdag voor een enorme toeloop naar het gemeentehuis gezorgd. Een paar honderd belangstellenden schaarden zich in de rij om in aanmerking te komen voor een door de wethouder gratis gesigneerd exemplaar. Binnen een mum van tijd was hij door de voorraad boeken heen.
Waar de wethouder in de regel zo’n zestig uur per week aan het werk is, rekent hij zijn in het weekeinde bestede uren niet mee. Op Tweede Paasdag kwam gemeentebestuurder Meijer al te graag voor een extra uurtje naar de hal van het gemeentehuis in Castricum. Daar viel hem de eer te beurt om het boek te signeren, waar op de omslag zijn portret en dat van burgemeester Mans staan afgebeeld.
MoeilijkeMan vs. MeijerMans is een goed leesbaar verslag over de handel en wandel van het gemeentebestuur bij de aanleg van clusterplaatsen voor groene en grijze rolcontainers. Bij slechts één van de meer dan duizend aangelegde verzamelplekken in Castricum, Limmen en Akersloot is het niet goed gegaan, meldde burgemeester Mans. Hoe en waarom het in dit ene geval volstrekt verkeerd is verlopen, wordt in het boek duidelijk uit de doeken gedaan. “Als gemeentebestuur zijn wij in de fout gegaan. Dat wil ik achteraf namens het B&W-college ruiterlijk erkennen”, aldus de verantwoordelijke bestuurder, die daarmee opnieuw zijn excuses aanbood.
Vele geïnteresseerden kwamen uit grote nieuwsgierigheid naar de inhoud van het boek bij wethouder Meijer langs. “Ik vernam dat het vreemde verhaal, dat zich in een tijdsbestek van ruim twee jaar afspeelde, uiterst degelijk is beschreven. Hoewel er ook ambtelijke teksten zijn meegenomen, schijnt de schrijver de hele geschiedenis op een frivole, niet mis te verstane wijze te hebben weergegeven”, aldus een inwoner, die de bestuurders van zijn woonplaats altijd kritisch en nauwlettend op de voet volgt. “Ik vind de karikaturale tekening van burgemeester Mans en wethouder Meijer op de voorkant heel erg grappig”, reageerde een andere met het boek verblijde Castricumse.
Bij wijze van primeur nam de wethouder zelf glunderend het eerste exemplaar van het boek in ontvangst. Vervolgens reikte hij in totaal vijftig boeken, voorzien van zijn handtekening, aan de eersten in de lange rij liefhebbers uit. Wethouder Meijer is gewend om zich zodanig op te stellen dat hij deur en klok continu in het vizier heeft. Hij houdt zich immers altijd stipt en strikt aan de met hem afgesproken tijden. Na precies een uur was de sessie gedaan en keerde hij naar huis om van een welverdiende rustige Tweede Paasnamiddag te genieten. “In mijn luie stoel ga ik onder het genot van een malt biertje de ‘MoeilijkeMan’ in één adem uitlezen. Het was vechten tegen de bierkaai, maar ik ben ervan overtuigd dat het boek een bestseller wordt”.
Wie MoeilijkeMan vs. MeijerMans (paperback, 139 blz.) alsnog wil verkrijgen, kan het boek ad 15 euro (excl. verzendkosten) via www.kirjaboek.nl bestellen; ISBN 978-94-6008-172-9. 

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =   
Vervolgens krijgt de redactie van Castricumdichtbij.nl het op haar heupen. Zij kan het aangedane leed niet verkroppen en komt met een eigen artikel, waarin de meeschrijver 'over de hekel' wordt gehaald. Waar een kleine 'krant' groot in kan zijn:

 

Castricummers trappen niet in 1 april grap


Peter Samuel
1 / 1
zoom out
CASTRICUM - Er is niemand afgekomen op de signeersessie in het gemeentehuis van het boek 'Moeilijke man vs Meijermans' van Peter Samuel uit Limmen. De meeschrijver plaatste een artikel op deze site waarin hij aankondigde dat wethouder Bert Meijer, die nota bene in het boek op de hak wordt genomen, bereid was gevonden om het boek op Paasmaandag te komen signeren in het gemeentehuis.
Bert Meijer werd door Samuel via de mail uitgenodigd om op Paasmaandag op het gemeentehuis vijftig exemplaren van zijn boek, dat juist handelt over een conflict tussen de schrijver en het gemeentebestuur, te signeren. De mail was getekend Pierre Leumas, een anagram van Samuel. Hoewel Samuel de mail verstuurde uit naam van de dichtbijredactie, had de bestuurder onmiddellijk door dat het om een 1 april grap ging. Ook de bezoekers van de site voelden waarschijnlijk nattigheid: er kwam niemand opdagen bij de signeersessie.

Samuel blijkt over een grote fantasie te beschikken want ook het artikel dat hij hier vervolgens over plaatste ('Flinke toeloop bij signeersessie met wethouder Meijer') is van a tot z verzonnen.

Reacties in Castricumdichtbij.nl:

Volgens mij is de redactie van dichtbij er toch behoorlijk ingetuind. De signeersessie werd immers zelfs als serieuze Paastip!!! aangeduid.

En eh ... die grote fantasie is gevoed door de uitnodiging van de redactie om van de signeersessie een verslag (met foto's) te maken. De e-mail van Merel Schut heb ik, vanwege het serieuze verzoek, zuinig bewaard. Dus, Castricummers zijn slimmer dan de dichtbij-redactie!

Ja ik ben erin getuind. Als enige zo te zien!

Achter de schermen - niet zichtbaar voor de bezoekers van de site Castricumdichtbij - ontvouwt zich een e-mail-dialoog tussen redactrice Merel Schut (MS) en dichtbij-MeeSchrijver Peter Samuel. Deze 'pennenstrijd' zal uiteindelijk uitmonden in een polemiek. Castricumdichtbij laat zien waarin het groot(s) is: 'dichtbij' genaamd, 'veraf' gehandeld. Het is net als in de politiek: staan de bestuurders dichtbij of veraf ten opzichte van gewone burgers?
MeeSchrijver Peter Samuel - eerder nog door MS gewaardeerd voor zijn goede (gratis) bijdragen - wordt in de ban gedaan. Au, au, dat doet hem vreselijk veel pijn! De hamvraag die rest: 'Wie straft nu wie met zijn handelwijze naar aanleiding van een onschuldige, geslaagde grap?'.

De polemische dialoog via e-mail verliep als volgt:

dinsdag 2 april 2013

Merel Schut (MS): Dag peter. Ik begrijp dat het om een 1 april grap gaat, de signeersessie? Jammer, had het leuk gevonden als je dit ook even bij ons gemeld had.

Peter Samuel (PS): Dag Merel. Meen je dat nou echt? Dan is de aardigheid er toch gauw vanaf! Ik vond de Paastip juist zo leuk.

MS: Hey Peter. Ja, het is leuk, maar niet als ik niet weet dat het een 1 april grap was. Vind ik jammer, dan was de insteek anders geweest.

PS: Hi Merel. Hier begrijp ik niets van. Dan was de insteek misschien wel geweest dat het artikel verwijderd was. Ik vond het juist zo grappig dat je
a. mij zelf verzocht om een verslag en mogelijke foto te maken, en
b. tot mijn grote verrassing de sessie tot Paastip verhief.
Dat is dan toch ook voor jou naar de lezers (hoeveel zijn dat er?) toe een prachtige grap. Uiteindelijk blijkt niemand erin te zijn getuind, het was doodstil rond 13.00 uur bij het gemeentehuis. Bovendien kon wethouder Meijer al voor Pasen lachen om de grap, zo vernam ik van Radio Castricum-reporters uit de raadszaal.
Kortom: wat mij betreft een goeie grap naast evt. andere serieuze artikelen. Voor jou vermoedelijk een goede les om in de buurt van 1 april alerter en meer op je hoede te zijn. Een mens is nooit te oud om te ... inderdaad, leren, nietwaar.
Even goeie vrienden, hoor, tot de volgende keer.

MS: Hoi Peter. Ik had het niet verwijderd, maar ik had de insteek van mijn tip anders gemaakt. Maar goed: gefeliciteerd met je geslaagde grap.

PS: Hi Merel. Nou, dat vind ik sportief van je. Je mag op mijn verjaardag komen.

woensdag 3 april 2013

MS: Peter, ik heb via via vernomen dat je de wethouder ook benaderd hebt om maandag te komen naar de 'signeersessie'. Je zou je hierbij uitgegeven hebben als dichtbijredacteur. Ik wil je met klem verzoeken dit niet meer te doen. Ik zal je bijdragen voortaan ook strenger beoordelen en verwijderen als er twijfels zijn over het waarheidsgehalte. Jammer dat ik dit moet vragen, maar ik vind het niet oké als je uit onze naam bestuurders of andere mensen benaderd. (d moet zijn t)

PS: Merel, 'via via' zal vermoedelijk de wethouder zelf of zijn woordvoerder zijn. Zo is een ingezonden brief van mij aan NvC ook al eens door hem tegengehouden. Het is mij bekend dat NvC het 'clubblad' van deze wethouder is, die daarmee uitsluitend en alleen in positieve zin in de publiciteit wil komen. De uitnodiging voor de signeersessie is door mijn 'alter ego' gedaan. Het paste uitstekend in de 1 april-grap, die door nuchtere mensen met gezond verstand als zodanig is beoordeeld. Mensen die zo'n grap niet (willen) begrijpen, raken kennelijk in hun wiek geschoten. En waar hebben we het eigenlijk over? Welke rampspoed heeft er plaats gevonden? Bij mijn weten is er van filevorming voor de ingang van het gemeentehuis volstrekt geen sprake geweest.
Deze wethouder kan natuurlijk niet uitstaan dat ik een verrekte goed ZWARTBOEK over zijn bestuurlijke wanbeleid in de clusterkwestie heb geschreven. Ondertussen heeft hij wel drie boeken laten bestellen.
Maar okee, ik kan mij jouw positie enigszins inbeelden. Maak je geen zorgen: strenger beoordelen en/of verwijderen zal niet nodig zijn. Wel mijn naam ook bij goede artikelen vermelden, maar als 'alter ego' geen onderdeel van de redactie mogen zijn. De boodschap is mij duidelijk. Over enigerlei bijdrage van mijn kant hoef je in de toekomst heus niet meer bevreesd te zijn.
En eh ... volgend jaar in de laatste week van maart wel goed blijven opletten, hè.

MS: Hey Peter. Wat jij en de wethouder voor persoonlijke vete hebben weet ik niet, en daar sta ik ook buiten. Je kunt je altijd presenteren als meeschrijver van dichtbij.nl, maar niet als onderdeel van de redactie. Of het nou je alter ego is of niet. Er heeft zich geen rampspoed voldaan door je grap, maar je gebruikt wel onze naam. En daarmee kun je schade berokkenen bij bestuurders die wij ook nodig hebben op dit platform.
Ik denk dat je de boodschap wel begrepen hebt. Bedankt voor je antwoord.

PS: Ja, boodschap duidelijk begrepen. Alleen snap ik in deze niks van schade. Schade.

MS: Hoi Peter. Ik bedoel schade als in: bestuurders die niets meer met dichtbij te maken willen hebben. Ik zeg niet dat dit nu zo is, maar als jij zelfstandig opereert uit naam van dichtbij, heb ik daar geen zicht op. En als ik de wethouder dan een keer wil interviewen of om een reactie vraag, kan ik nul op het rekest krijgen. Vandaar.

PS: Ik zei al: boodschap duidelijk. Maar ik vind dat je deze wethouder niet moet willen interviewen. Pas met zijn opvolger moet je een interview willen. Meijer is in mijn ogen een dictatoriaal potentaat, en nog arrogant en zéér publiciteitsgeil ook. Lees zijn columns en vorm je een beeld.
Let wel, nogmaals: jouw boodschap is mij duidelijk, de aanvulling erop betreft mijn opvatting. Werk ze.   

MS: Hoi peter, ik wilde nog even uitleggen wat ik bedoelde met schade. Jammer dat je nu niks meer gaat plaatsen. Dat was niet wat ik wilde bereiken. Fijne dag ook.

donderdag 4 april 2013

PS: Beste Merel. Bedankt voor de extra media-aandacht die je via dichtbij.nl voor mijn onvolprezen boek hebt bewerkstelligd. Op die 'gratis reclame' had ik echt niet gerekend. Zeer fideel van je. Ik ben zo vrij geweest om e.e.a. op mijn blog www.petersamuel.blogspot.com te vermelden. Vooral je eigen verhaal over 'Castricummers, die er niet intrappen' zal vele bezoekers trekken.
Wil je onze vriend de wethouder via via ook informeren dat hij het voorrecht geniet om op mijn blog in beeld te zijn? Met dank voor je medewerking. (was getekend Peter Lamuse)

MS: Hey Peter. Dat stuk (bedoeld wordt het artikel 'Castricummers trappen niet in 1 april grap') is niet door mij geschreven, maar door de collega's van het Nieuwsblad.
Ik wil je verder vragen te stoppen met je uitgeven als redacteur van dichtbij, zoals je in de mail doet die je op je blog hebt gezet (bedoeld wordt: de e-mail-uitnodiging aan de wethouder in het verhaal Au, au, zo'n 1 april-grap doet heel veel pijn! op www.petersamuel.blogspot.com).
Verder wil ik het hierbij laten.

Even later:
MS: Dag Peter. Na overleg met onze hoofdredacteur hebben wij besloten je een ban te geven voor dichtbij.nl. Aangezien je de naam van dichtbij.nl hebt misbruikt voor misleidende teksten aan een wethouder ben je niet meer welkom op dichtbij.nl.

PS: Lijkt me heel verstandig van jullie. Waar kleine 'kranten' groot in zijn.
Met groeten aan jou, aan hoofdredacteur, aan wethouder, etc.
Peter Samuel/Leumas/Lamuse/e.v.a.

PS: Ja, ik ben er dichtbij ingetuind!!! ...
PS: Au, au, wat doet dat veraf zeer!!! ...

Vier dagen later, maandag 4 april 2013, ontvangt quasi-dichtbij-redacteur Samuel een ampele e-mail van hoofdredacteur Bart Brouwers. Hij (BB) heeft kennelijk het weekeinde gebruikt om de 'zonden' van de rebelse meeschrijver nader te overdenken, op een rijtje te zetten en gemotiveerd in de ban te doen.
Waar de redactrice de ban al had doorgegeven, herhaalt de hoofdredacteur deze nogmaals, onder vermelding van zijn motieven:

-          BB: U publiceerde een verzonnen verhaal als waarheid op dichtbij.nl
-          BB: U gaf zich ten onrechte uit voor redacteur van dichtbij.nl
Wat kwalijker lijkt, zijn de aanvullende 'boodschappen' en 'duidingen' die geplaatst worden:

BB: U beschrijft dichtbij als platform en Merel Schut als persoon op een manier die mij niet aanstaat.

De drie hierboven (rood gecursiveerd) genoemde beweegredenen leiden tot de ban:

BB: Hetgeen heeft geleid tot de door Merel aangekondigde ban voor dichtbij.nl.
Het uitgebreide e-mail-verhaal van hoofdredacteur Brouwers bevat een aantal belangwekkende, zelfs moralistisch te noemen zinsneden:
... wil ik u laten weten dat wij zoveel mogelijk mensen gastvrijheid willen bieden op dichtbij.nl ... verwachten we ook bij dichtbij dat onze gasten zich aan een paar afspraken houden ... die hebben niet alleen met goed fatsoen te maken, maar ook met dat wat dichtbij.nl wil uitstralen ... onze bezoekers moeten ervan uit kunnen gaan dat we ze geen fabeltjes op de mouw spelden ... ik ben de eerste om toe te geven dat er in dat proces wel eens wat fout kan gaan ... als wij daar achteraf achter komen, zullen we die fout dan ook zo snel mogelijk herstellen ...
 ... wat we niet kunnen tolereren, is het bewust verspreiden van valse informatie (al dan niet verpakt in een 1 aprilgrap) ... Merels opmerkingen zijn duidelijk geweest ... uw actie werd extra vervelend toen we merkten dat u zich rondom dit verzonnen verhaal ook hebt uitgegeven als dichtbij-redacteur ... u hebt daarmee bewust bij een belangrijke bron van ons de indruk gewekt dat dichtbij onwaarheden de wereld in wil slingeren ...

... ik heb dit aanvankelijk nog als eenmalig incident kunnen beschouwen ... dat hield op toen u in de nasleep daarvan ook op een andere platform dichtbij probeerde weg te zetten op een manier die ik schadelijk acht ... let wel: ik doe niets af aan uw recht op vrije meningsuiting, laat staan dat ik u zou willen verbieden iets over dichtbij.nl te schrijven ... wil ik u vanuit de zorg die ik heb voor mijn collega’s natuurlijk wel verzoeken om u verder te onthouden van insinuerende of onheuse beweringen over Merel of enig andere collega van dichtbij.nl ...


Vergelijk de twee hieronder vermelde uitlatingen namens dichtbij.nl, te weten over 'niet verwijderen' en 'niet tolereren'. Die twee staan naar mijn mening (PS) haaks op elkaar, d.w.z. zijn in tegenspraak:

Redactrice MS - Hoi Peter. Ik had het niet verwijderd, maar ik had de insteek van mijn tip anders gemaakt. Maar goed: gefeliciteerd met je geslaagde grap.
Hoofdredacteur BB - Wat we niet kunnen tolereren, is het bewust verspreiden van valse informatie (al dan niet verpakt in een 1 aprilgrap)
In mijn ogen - die van meeschrijver PS - heeft elke hoofdredacteur het recht zijn belangen en zijn medewerkers te verdedigen. Ik vind het zachtgezegd echter flauw om een 1 april-grap te verbieden en van het etiket valse informatie te voorzien (beetje suggestief), zeker als de redactrice je ermee feliciteert!
Gesteld wordt dat meeschrijver bij 'een belangrijke bron de indruk heeft gewekt dat dichtbij onwaarheden de wereld in wil slingeren'. Deze suggestie wordt weersproken door het dichtbij-artikel onder de noemer 'Castricummers trappen niet in 1 april grap', waarin letterlijk staat:
'Hoewel Samuel de mail verstuurde uit naam van de dichtbijredactie, had de bestuurder onmiddellijk door dat het om een 1 april grap ging. Ook de bezoekers van de site voelden waarschijnlijk nattigheid: er kwam niemand opdagen bij de signeersessie.'
'Bestuurder, belangrijke bron, onwaarheden de wereld inslingeren.' 't Is maar hoe je de wereld bekijkt.
'Ik doe niets af aan uw recht op vrije meningsuiting'. Dat klinkt als de voorzitter van de voetbalclub, die stelt dat de positie van de trainer beslist niet ter discussie staat. En juist op dat moment mag die trainer zich iets afvragen ...
'Insinuerende of onheuse beweringen'? Noem het insinuerende beestje bij de naam, dat voorkomt een hoop misverstanden.     
PS, MeeSchrijver, heeft BB nog een reactie gestuurd:
-         Wat maakt 'dichtbij' een heisa om een goed geslaagde 1 april-grap.
Op uw argumentatie ga ik inhoudelijk niet in, dat is de uwe.
De volgorde van eerst een ban en daarna pas uw motivering/uitleg
bevreemdt mij. Andersom is volgens mij normaler.

Voor het overige verwijs ik u naar mijn blog
www.petersamuel.blogspot.com
U denkt mij te 'straffen', hetgeen bij mij (en anderen) slechts de lachlust aanwakkert.
      = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
     1 April kan in de ban - dat komt er nou van!!!
    
     Leve de vrijheid van meningsuiting!!!
    
     Leve de hoofdredacteur, die uiteindelijk de macht heeft (en uitoefent).

=    = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


 




3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Peter, voor een artikel in het Parool ben ik op zoek naar mislukte, verkeerd begrepen of uit de hand gelopen 1 aprilgrappen - en dit lijkt me een mooi voorbeeld. Kan ik binnenkort (uiterlijk donderdag as) u bellen voor wat uitleg bij dit verhaal?

    Hartelijke groet,

    Anouk Vleugels
    www.anoukvleugels.com

    BeantwoordenVerwijderen