woensdag 24 augustus 2011

Fietsrondje Limmen - Lelystad - Huizen - Limmen


Op maandag 22 augustus 2011 stap ik met frisse moed op mijn Giant Expedition-bike. In de vorm van een driedaagse wil ik mijn nicht Ria en haar echtgenoot Cor in Lelystad bezoeken, om daarna dinsdags vanuit Lelystad onze vriendin Betty Schwarz in Huizen (NH) met een bezoek te vereren. Op woensdag 24 augustus moet de fietscirkel zich weer sluiten met de etappe van Huizen naar mijn thuisbasis bij Erna in Limmen.




Maandag 22 augustus 2011:  Limmen - Lelystad (92,5 km)
          08.45-14.45 u            (Akersloot-De Rijp-Midden Beemster-IJsselmeerdijk-
                                         Hoorn-Enkhuizen-Lelystad)
Dinsdag 23 augustus 2011:    Lelystad - Huizen (ca. 60 km; teller uitgevallen door regen)
          09.30-13.30 u            (Oostvaardersplassen-Almere Stad/Buiten-Oud Valkeveen-
                                         Naarderbos-Naarden Vesting-Huizen)
Woensdag 24 augustus 2011: Huizen - Limmen (66 km)
          11.40-15.50 u            (Naarden Vesting-Muiderberg-Muiden-Diemen-Amsterdam
                                         Oost/Centrum/West-pont Zaandam-Zaanstreek-Uitgeest-
                                         Limmen)
Start in Limmen: mist

Wél-varend pontje Akersloot: mist
 

De Rijp: mist
 
De Rijp
 

De Rijp

Midden-Beemster: schrijvers onder elkaar


Museum Betje Wolff te Midden-Beemster


'Waar is pa?'


Langs IJsselmeerdijk: Etersheim, nóóóit van gehoord!


Linksaf
 

... even bijpraten, ha ha ...



Hoorn
 
Handje schudden






... onderweg naar Enkhuizen ...


... langs het IJsselmeer ...
 

... een schepje er bovenop ...
 
... aan de voet van de dijk Enkhuizen-Lelystad ...
 


... bijna halverwege de dijk (ca. 30 km lang) ...


Checkpoint Charlie
 



... in de fuik(en) van de dijk ...


Lelystad


Lelystad

De brug naar Lelystad


De Hurkende Man
 

De Batavia (mistig)


... weer de Hurkende Man ... (Manneke Poep)



Bataviastad (Outlet Center)
 

... de groene tuin van Ria en Cor, ...
 

... de heer des huizes (74) die ...

... van zijn vijver geniet

Dat was Lelystad, óp naar Huizen










... onderweg naar Almere ...


... door de Oostvaardersplassen ...
  


... langs de moskee bij Almere ...


... plasje in de regen ...


... skyscrapers bij NS-station Almere ...

... aah, Oud-Valkeveen, jeugdherinnering ...


... omgeving Naarderbos ...

Gastvrouw Betty


(... en de buurvrouw)


... 't Is lekker weertje! ...




... Is dat echt zo? ...

Mijn tienertijd, Voorbaan 4, Huizen

Naarden-Vesting





Het Arsenaal (Jan, het Boefje)

Zakje patat?


Naarden
 
Naarden


Golven ...


... bij Naarderbos ...


... met drijvende golfballetjes (en sleepnet)



... in Muiderberg parachutespringen? ...
 

... Sportclub Muiderberg, ooit nog tegen gevoetbald
 Hierna passeerde ik een mooie fietsroute (Muiden) zonder te kunnen genieten of te fotograferen. Het bleef (Noord-)Holland, dus plensen van de regen.
Helaas, dit tochtje moet dus nog een keertje over!

... Daar ben ik weer ...


... Hè, hè ...


... Ik moe? I Amsterdam! ...


... alles drijf ...


... Welnéééé!!! ...
 Met dank aan Ria, Cor en Betty voor de genoten 'all-inclusive'-gastvrijheid. En natuurlijk ook aan Er-ster, die mij de ruimte liet om er vantussen te gaan (en weer thuis te komen).
Op alle adressen was/is het gezellig, lekker ge-'OH'-d en lekker gegeten. Daar heb ik geen Paulus Fagel voor nodig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten