woensdag 18 juni 2014

Mijn broer was ook in Valencia

Het is al weer een maand of wat geleden, maar rondom mijn 68-ste verjaardag troffen Erna en ik in Valencia mijn broer Hans. Hij woont al jaren in Murcia, El Palmar te Spanje. Speciaal voor mijn cumpleaños reisde hij per trein naar de Spaanse sinaasappelstad, waar wij dat per bus, trein en vliegtuig vanuit Holanda deden. Nee, Nederland had toen nog niet met 5-1 van de huidige wereldkampioen voetbal (tot en met heden) gewonnen. De sfeer bij onze ontmoeting was dan ook uiterst plezierig. Hans haalde ons van het metrostation op het vliegveld op en had nauwkeurig de route naar ons hotel verkend, zodat wij onder zijn leiding zonder enig probleem onze hotelkamer konden betrekken.

In ons verblijf ter plaatse - Hans had onderdak in het Valenciaanse centrum - was ons meeting point het prachtige Valenciaanse spoorwegstation. Onderstaande foto's van hem, debuterend met zijn nieuwe camera, getuigen van de fraaiheid van dit gebouw.

















... onze vlucht arriveerde op tijd ...


... Hans logeerde bij de nonnetjes (DingDong) ...














... Centrale Markt ...


... goed voor mijn verjaarskado van Hans: 1 kg Spaanse noten! ...












... aan de horchata ...





Hans koerste uiteraard weer per trein a sa casa a Murcia. Wij zaten toen al in het vliegtuig op weg naar huis. Zeg nou zelf: een betere gids dan de vloeiend Spaans sprekende hermano Juan konden wij niet treffen. Zelfs het verschil tussen de dialecttinten van het Murciaans ten opzichte van het Valenciaans, waar wij totaal geen besef van hadden, wist hij zonder probleem te overtreffen. Kortom, zo'n stadsbezoek met zijn drietjes was/is een geslaagd uitstapje, dat voor herhaling vatbaar is. Herhaling is in het Spaans repetición, van vatbaar weet ik alleen het Spaanse woord voor vat (barril). Kijk, dan is het handig als je hermano Hans bij je hebt (over HH-Erlebnisse gesprochen). Hasta la próxima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten