zaterdag 2 juli 2011

Van Heemskerkerduin naar Hogeweg



Voor het eerst sinds lange tijd weer eens geprobeerd een lange afstand te joggen.
Van Coriens Culturele Cottage aan 't Laantje in het Heemskerkerduin naar de Hogeweg in Limmen. Door het NH-duinreservaat over de Johannisweg langs restaurant Johanna's Hof, via de achterkant van de Wei van Brasser over de Noorderstraat, Duinweg en Zanddijk is dat zo'n 14 km.
Ga er maar aan staan als je slechts 20 tot 25 minuten ritjes jogt, twee keer per week
en dat nog pas sinds een paar maanden.



Een gok dus, maar je moet wat als Coriens auto weer naar haar teruggebracht dient
te worden en jouw fiets niet aan boord kan worden meegenomen. Niet getreurd, want
het is heerlijk Hollands weer, droog, NW-briesje, stapelbewolkt en veelal een zonnetje.

Het is dan ook ongekende luxe als je in één aaneengesloten jog restaurant Johanna's
Hof in vijftig minuten weet te bereiken. Zeven minuten per kilometer is voor een
onvoldoende getrainde 65-plusser niet slecht.
Een plas en een slok water in bezoekerscentrum De Hoep, alwaar vijf minuutjes pauze,
doen wonderen. De tweede helft - ook ongeveer zeven kilometer - naar huis leg ik
afwisselend wandelend en joggend, met stijver wordende spieren en ietwat opspelende
heupgewrichten in 55 minuten af, zeg maar acht minuten per kilometer gemiddeld.
Al met al een tot tevredenheid stemmend resultaat, waarvan de uiteindelijke hamvraag
luidt: Heb ik nog wel zin om te (ver)worden tot een geoefende langeafstandsloper???

Antwoord: Volgende keer zet ik mijn helm op en pak ik de motor of de fiets!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten